top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverZUCO

Van Jerseysmelk tot Boeketkaas, gepresenteerd tijdens de online Interactieve sessie van ZUCO

In het landelijke gebied van Nederweert boert Jakob Pustjens als een pionier met een bijzondere aanpak. Zijn keuze voor het houden van Jerseys en zijn streven naar een meer natuurlijke en extensieve benadering valt op in de omgeving. Maar Jakob heeft een visie die de maatschappelijke trend volgt: duurzamer en meer in harmonie met de natuur, iets wat steeds meer vraag krijgt vanuit de samenleving.


Jakob wil een nieuwe stap zetten door zelf zuivelproducten op de markt te brengen, een ambitie die past bij zijn streven naar verbinding en ontwikkeling in de zuivelketen. Als lid van Zuivelcoöperatie ZUCO U.A. ziet hij de waarde van samenwerking en kennisdeling binnen de sector.


Gisteren vond de allereerste online interactieve bijeenkomst plaats, georganiseerd door ZUCO. Tijdens deze sessie kregen Jakob en andere leden de kans om ideeën te delen, vragen te stellen en advies in te winnen. Het hoofdonderwerp van de avond was de Boeketkaas van Jakob, een uniek product dat hij ontwikkelt samen met de plaatselijke kaasboer. Vóór de sessie ontvingen de leden en partners de Boeketkaas per post, zodat er tijdens de sessie volop geproefd kon worden. Maar de focus lag niet alleen op de kaas. De sessie bood een platform om te praten over alles wat te maken heeft met het op de markt brengen van eigen boerenkaas, van productie, kwaliteit, COKZ en distributie, propositie, merkpositionering tot marketing.


Jakob werd lid van Zuivelcoöperatie ZUCO vanwege de mogelijkheden tot samenwerking en kennisuitwisseling die het bood. Als een ambitieuze zuivelondernemer zag hij in ZUCO een waardevol platform om te leren van andere professionals in de sector, zijn netwerk uit te breiden en gezamenlijk te werken aan oplossingen. De interactieve bijeenkomst van gisteren bevestigde dit. Het was een waardevolle gelegenheid voor Jakob en de andere ruim 20 deelnemers om contacten te leggen en van elkaars expertise te profiteren. 'Ik heb de bijeenkomst afgesloten met nieuwe inzichten en concrete adviezen, die mij zullen helpen bij de verdere ontwikkeling van mijn zuivelinitiatief'.


De lancering van Boeketkaas is slechts het begin.

Na de bijeenkomst zijn de volgende stappen gepland:

  1. Fundament onder de bedrijfsvoering en het ketenconcept versterken: Definiëren van positionering, propositie en strategie.

  2. Afstemming marketing en ontwerp: Passend maken bij het fundament.

  3. Juridische en financiële ondersteuning: Aansprakelijkheid en financiën regelen in samenwerking met Countus.











168 weergaven0 opmerkingen

Kommentare


bottom of page